کارشناس :

09121490460

ساعات کاری :

8.00 - 19.00

جستجو کردن

انواع میلگرد آجدار

انواع میلگرد آجدار

انواع میلگرد آجدار

یکی از پرکاربردترین مصالح در ساختمان سازی، میلگرد آجدار است. مصالحی فولادی است که برای مسلح کردن بتن و مقاوم سازی بتن در برابر شکستن به کار می رود. آج های میلگرد برای بالا بردن چسبندگی میان آن و بتن طراحی شده است. اندازه و ارتفاع آج ها و تعدادشان در انواع مختلف میلگرد آجدار متفاوت است. میلگرد آجدار به دو صورت شاخه ای و کلافی در بازار عرضه می شود.

به بسته بندی میلگرد در کارخانه بندیل می گویند. وزن بندیل میلگرد آجدار که در بازار موجود است بین دو تا پنج و نیم تن است. هزینه میلگرد آجدار مصرفی در ساخت پروژه ساختمانی، بخش مهم و تعیین کننده ای در هزینه های تمام شده ساختمان دارد.

انواع میلگرد آجدار

• میلگرد آجدار A2 : به دلیل خاصیت انعطاف پذیری و خمشی به عنوان میلگرد آجدار نیمه سخت دسته بندی می شود. قابلیت جوشکاری بالایی داشته و تعداد آج هایش از دو نوع دیگرکمتر است. این میلگرد آجدار را می توان تا صد و هشتاد درجه خم کرد.

• میلگرد آجدار A3 : این میلگرد نیز مانند دسته قبل، میلگرد آجدار نیمه سخت نامیده می شود. تعداد آج هایش از نوع A2 بیشتر است و آج هایش به شکل هفت و هشتی است و از گروه دوم مقاوم تر است. از این نوع میلگرد آجدار در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود.

• میلگرد آجدار A4 : از دو گروه دیگر خشک تر و محکم تر است و میلگرد آجدار سخت گفته می شود. این میلگرد وزن کمتری نیز دارد و استحکام بیشتری دارد. قابلیت خمشی و انعطاف کمی دارد و برای ساخت فوندانسیون، تیرچه بتنی و اسکلت فلزی بسیار مناسب است.

میلگردهای آجدار به دلیل بالا بردن مقاومت بنا عمر بنا و تاب آوری آن را بالا می برند و عمر سازه را بیشتر می کنند. هزینه های تقویت سازه را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می دهند. از ترک خوردن بتن جلوگیری می کنند و چون از فولاد حرارت دیده ساخته شده اند، خاصیت ضد زنگ و خورندگی دارند. خوردگی در میلگرد، بافت بتن را پوک می کند و استحکام و مقاومت بتن را کم می کند و باعث ترک خوردن و شکستن بتن می شود.

MINOLTA DIGITAL CAMERA

محاسبه قیمت میلگرد آجدار بر اساس وزن آن به کیلوگرم، اندازه گیری می شود. برای اطلاع از آخرین قیمت میلگرد آجدار با همکاران ما در بخش فروش وبسایت تماس حاصل فرمایید. متخصصین ما در زمینه تخمین میزان و نوع میلگرد آجدار و محاسبه هزینه نهایی کار، شما را راهنمایی می کنند.

اشتراک گذاری مقاله :

مقالات مرتبط