کارشناس :

09121490460

ساعات کاری :

8.00 - 19.00

جستجو کردن

ناودانی سبک و سنگین

ناودانی سبک و سنگین

ناودانی سبک و سنگین

ناودانی ها را بر اساس جنس، روش تولید، کاربرد ناودانی سبک و سنگین و محل استفاده، شکل ظاهری و یا وزن آن‌ها می توان تقسیم‌بندی کرد. واضح است که قیمت ناودانی به نوع، جنس و وزن ناودانی سبک و سنگین وابسته است. کاربرد ناودانی نیز بر اساس نوع ناودانی سبک و سنگین متفاوت است. در ادامه می خواهیم به معرفی تقسیم بندی ناودانی بر اساس وزن آن بپردازیم.

یکی از مهمترین تقسیم‌بندی‌های ناودانی از نظر وزن انجام می‌شود که شامل دو دسته پروفیل ناودانی سبک و سنگین است. خریداران ناودانی سبک و سنگین قبل از اقدام به خرید ناودانی باید با ناودانی سبک و سنگین آشنایی کامل داشته و تفاوت بین ناودانی سبک و سنگین را بدانند تا بتوانند انتخاب دقیق و درستی داشته باشند.

ناودانی سنگین

این ناودانی از لحاظ وزن و ابعاد تعریف شده کاملا با جدول اشتال برابر و یا بیشتر است. یعنی محصول بر اساس وزن و ابعادی که در جدول محاسباتی درج شده، تولید می شود. این ناودانی به دلیل برخورداری از ضخامت و وزن سنگین اغلب در پروژه های سنگین و صنعتی کاربرد دارد. ناودانی سنگین در برخی از کارخانه های داخلی ایران و در برخی از بخش های اروپایی توسط تولیدکنندگان اروپایی و طبق استاندارد UNP تولید می گردد. کاربرد ناودانی سنگین در ساخت تیر،خرپا، بادبند و ستون مورد استفاده قرار می گیرد.

ناودانی سبک

منظور از ناودانی سبک این است که وزنی پایین تر از وزن جدول استاندارد اشتال دارند. ابعاد و وزن این نوع از محصول برابر با اندازه های درج شده در جداول مهندسی محاسباتی نیست و اصولا پایین تر از مقدار استاندارد می باشد به همین دلیل به آن سبک گفته می شود. استاندارد به کار رفته در ساخت این ناودانی، استاندارد روسی GOST 8240 می باشد. کاربرد ناودانی سبک در ساختن چارچوب، پایه ماشین آلات، اسکلت ماشین آلات سنگین، ترمیم بناهای معماری و همچنین ساختمان‌سازی است. ایران و روسیه از جمله کشورهای سازنده این نوع ناودانی می باشند.

اشتراک گذاری مقاله :

مقالات مرتبط