کارشناس :

09121490460

ساعات کاری :

8.00 - 19.00

جستجو کردن

ورق آهن

ورق آهن

ورق فلزی در طی یک فرآیند صنعتی به قطعات نازک و مسطح تبدیل می شود. یکی از اشکال اساسی مورد استفاده در فلزکاری است و می توان آن را به اشکال مختلف برش داد و خم کرد. یکی از انواع فولادها فولاد ورق گالوانیزه است که به صورت ورق تولید و ارائه می شود. این ورق های آهنی با پوشش روی پوشانده می شود، تا در برابر خوردگی محافظت شود. ضخامت این محصولات تعیین کننده گیج آنهاست.

ورق آهن

گالوانیزه کیفیت بسیار بالایی دارد. هرگز زنگ نمی زند. یکی از محصولات پرکاربرد کارخانه های آهن و فولاد ورق گالوانیزه است. اختراع و تولید آن تحول عظیمی در صنایع مختلف ایجاد کرده است. روکش های ورق آهنی بسیار کاربردی و عالی هستند. از ورق گالوانیزه برای سقف خانه در محیط بارانی استفاده می شود.

زنگ زدگی ورق آهن

ورق آهن در اثر قرار گرفتن در معرض عناصر مستعد تخریب است. به عنوان مثال، ورق آهن زمانی که در معرض اکسیژن و رطوبت هوا قرار می گیرد زنگ زده و خورده می شود. وجود زنگ زدگی و خوردگی می تواند در طول زمان آهن را از بین ببرد. یکپارچگی ساختاری ورق آهن را به خطر بیندازد.

گالوانیزه کردن، که یک روش ساده و کارآمد برای محافظت از ورق آهن در برابر زوال ناشی از عوامل محیطی مانند این روش ارائه می دهد، ورق آهنی که گالوانیزه شده است یک لایه روی اضافی روی آن اعمال شده است، در حالی که ورق آهنی که گالوانیزه نشده است فقط از آهن تشکیل شده است.

فرآیند گالوانیزه کردن آهن شامل غوطه ور کردن آهن در حمام روی مایع است. از طریق استفاده از گرما، روی از حالت جامد به حالت مایع تبدیل می شود. سپس آهن پس از غوطه ور شدن در حمامی از روی مذاب سرد می شود. سپس مرحله غوطه وری دیگری انجام می شود.

در نهایت یک پوسته محافظ روی سطح ورق آهن تشکیل می دهد. تنها تفاوت آهن گالوانیزه با آهن معمولی این است که آهن گالوانیزه دارای یک لایه روی است. روی سطح آن اعمال می شود که به محافظت از آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی کمک می کند.

ضخامت ورق آهن گالوانیزه

گیج ورق های آهن گالوانیزه بر اساس ضخامت آنها تعیین می شود و گیج ها مشخص می کنند که محصول برای چه پروژه هایی مناسب است. یکی از پرکاربردترین انواع فولاد، ورق آهن گالوانیزه است. این در نتیجه بهبود دوام، شکل پذیری و استحکام آن است. کاربرد آن به دلیل کیفیت مقاوم در برابر خوردگی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

با توجه به سازگاری آن، می توان از آن برای طیف وسیعی از اهداف استفاده کرد. استفاده از ورق آهن گالوانیزه مزایای زیادی نیز دارد. اسید و سایر مواد شیمیایی خورنده توسط پوشش روی از دسترسی به فلز پایه جلوگیری می کنند. هنگامی که پوشش آسیب می بیند، روی آند خود را بیشتر از فلز پایه به خطر می اندازد. در نتیجه، محافظت کامل از زنگ زدگی را فراهم می کند.

روی سریعتر از فلز اصلی خورده می شود. فلز اساسی با این فعالیت به خوبی محافظت می شود. کرومات ممکن است مورد استفاده قرار گیرد زیرا هدف این است. اجازه دهیم روی قبل از فلز زنگ بزند تا محافظت مناسب ایجاد شود. محافظت کامل از زنگ زدگی را فراهم می کند. فلز اساسی با این فعالیت به خوبی محافظت می شود.

 

وزن ورق آهن

وزن‌های ورق آهن توسط کارخانه‌های فولاد در طول چرخه تولید مدیریت می‌شوند. این وزن می تواند بر اساس نیاز مشتری و همچنین استفاده نهایی محصول متفاوت باشد. طول عمر پیش‌بینی‌ شده ورق آهن با وزن‌های پوششی که اعمال می‌شود نسبت مستقیم دارد.

وزن پوشش روی ورق آهن از G90 تا G60، G40 و G30 متغیر است و بر حسب اونس بر فوت مربع اندازه گیری می شود. ورق آهن G90 از آنجایی که وزن روکش سنگین تری روی آن اعمال می شود، عمر مفید بیشتری نسبت به ورق آهن G60، G40 و G30 دارد. این به این دلیل است که وزن پوشش روی اعمال شده روی ورق آهن G90 0.90 oz/ft2 است.

استفاده از فولاد گالوانیزه در ورق آهن مزایای زیادی دارد. از جمله هزینه نسبتا پایین در مقایسه با سایر کالاها، مانند فولاد ضد زنگ، طول عمر بالا، نیاز به تعمیر و نگهداری کم و قابلیت تولید سریع. به همین دلیل، فولاد گالوانیزه در تولید هزاران محصولی که در اطراف ما هستند.

 

تولید ورق آهن

ما روزانه از آنها استفاده می کنیم، استفاده می شود. صنایع گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC)، ساخت و ساز، سقف‌سازی، تولید لوازم خانگی، مدیریت زباله و تولید ظروف، همه از فولاد گالوانیزه گرم استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، در صنعت گرمایش، تهویه مطبوع (HVAC)، ورق فولادی گالوانیزه، کویل و کویل شکاف در تولید کانال های کانالی و مارپیچی استفاده می شود.

شما می توانید این ورق های آهن گالوانیزه را در تناژهای مختلف سفارش داده و در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید. این ورق های آهن گالوانیزه دارای قیمت های بسیار مناسب و کیفیت مناسبی هستند. ورق های آهن ضخامت بسیار بالایی دارند و عملکرد خوبی دارند. این ورق های آهنی بسیار مستحکم هستند و در ساختمان سازی بخصوص برای سقف ساختمان استفاده می شود تا سقف ایمن باشد.

اشتراک گذاری مقاله :

مقالات مرتبط