کارشناس :

09121490460

ساعات کاری :

8.00 - 19.00

جستجو کردن

انواع نبشی سنگین

نبشی سنگین

نبشی سنگین

نبشی سنگین یک پروفیل فلزی به شکل دو سطح عمود بر هم مانند حرف L می باشد که وزن آن مطابق با استانداردهای اروپائی می باشد که استحکام و مقاومت بسیار بالاتری از انواع سبک نبشی دارد. نبشی سنگین را غالبا از فلزهای آهن، استیل، آلومینیوم، ورق های گالوانیزه و آلیاژهای فولادی مختلف مانند ST37، ST52 و … می سازند. این محصول به طور معمول در شاخه های 6 متری یا 12 متری تولید و عرضه می گردد. نبشی سنگین انواع مختلفی از جهت سایز و شیوه ساخت و از لحاظ ظاهری دارد که در ادامه ذکر می گردد.

نبشی سنگین از لحاظ شیوه تولید به دو دسته نبشی سنگین پرسی و نبشی سنگین فابریک تقسیم می کنند. نبشی  سنگین پرسی را از پرس کردن دو ورق از فلز به طور عمود به یکدیگر تولید می کنند و به دلیل این جدا بودن دو تکه قیمت ارزان تر و کیفیت پایین تری دارد. بر خلاف آن، نبشی سنگین فابریک از یک ورق فولادی ساخته شده است که به شکل L در می آید. این مدل استحکام بسیار بالایی دارد و به علت کیفیت بالای آن، قیمت بیشتری نیز دارد.

نبشی سنگین از لحاظ ابعاد شامل سایزهای 2 تا 15 می باشد که با افزایش سایز، طول و عرض و وزن آن نیز افزایش می یابد. نبشی سنگین از لحاظ کاربرد به دو دسته نبشی ساختمانی و نبشی صنعتی تقسیم می گردد. آلیاژ های به کار رفته در نوع صنعتی با آلیاژ های به کار رفته در نبشی سنگین ساختمانی متفاوت می باشد. از لحاظ شکل ظاهری نبشی سنگین به دو دسته بال مساوی و بال نامساوی تقسیم می گردد.

کاربرد نبشی سنگین در موارد بسیار زیادی می باشد که شامل این موارد می باشد: در تولید و ساخت خرپاها، در ایجاد بادبند و اسکلت فلزی، اتصال ستون در ساخت پل ها، اتصال ستون برای ساخت سد ها، برای استحکام ستون ها در فونداسیون بنا ها، اتصال ستون ها به تیر آهن در ساختمان ها، در ساخت دکل های انتقال نیروی برق، ساخت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و …

میزان استفاده از اتصالاتی مانند نبشی ها در سازه ها بسیار بالا می باشد و نبشی سنگین استحکام و قدرت بسیار بالایی برای تحمل فشار و بار سازه ها دارد. قیمت تمام شده این محصولات در هزینه کلی پروژه ها بسیار تأثیر گذار می باشد و تهیه این محصولات با قیمت مناسب می تواند هزینه زیادی را برای پروژه پایین بیاورد. برای ثبت سفارش و خرید با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرید.

اشتراک گذاری مقاله :

مقالات مرتبط