کارشناس :

09121490460

ساعات کاری :

8.00 - 19.00

جستجو کردن

ابعاد ورق آهنی روغنی

ابعاد ورق آهنی روغنی

ابعاد ورق آهنی روغنی

ابعاد ورق آهنی روغنی، فویل ها، ورق ها و صفحات تقریباً یکسان هستند و تنها تفاوت آنها در ضخامت است زیرا ضخامت به 3 روش، میلی متر، میلی متر و گیج اندازه گیری می شود. در حالی که میلی متر یک واحد بسیار ساده است، میل ها و گیج ها فقط در مهندسی و تولید رایج هستند. در واقع یک میل برابر با یک هزارم اینچ است و از آنجایی که در اغلب جهان اندازه گیری ابعاد ورق آهنی روغنی از سانتی متر استفاده می کنند، ممکن است کمی گیج کننده باشد اما تفاوت مهم است.

در اندازه گیری ضخامت ورق های آهنی گیج واحد دیگری برای اندازه گیری است و اگرچه استانداردهای رسمی استفاده از گیج ها را منع می کند که گیج نشان دهنده ابعاد ورق آهنی روغنی است که وقتی نوبت به تولید می رسد، کارایی اندازه گیری ابعاد ورق آهنی روغنی می تواند  کلید موفقیت باشد. البته راه های زیادی برای کارآمد بودن وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از مواد است و با افزایش مداوم هزینه های مواد، استفاده از مواد تا حد ممکن برای حذف مقدار ضایعات بسیار مهم است.

به همین دلیل برای مهندسان مهم است که قطعاتی را طراحی کنند که بتوانند به راحتی در ابعاد ورق آهنی روغنی استاندارد قرار گیرند و سازندگان در نهایت اندازه ورق فلزی مناسب را برای استفاده بر اساس ابعاد ورق آهنی روغنی و تعداد قطعاتی که قرار است ساخته شوند انتخاب می کنند. همچنین ابعاد ورق آهنی روغنی در اندازه استاندارد ورق وجود دارد که در سایز های 36×96، 120×36، 144×36، 96×48، 120× 48 و غیره عرضه می شود و ابعاد ورق آهنی روغنی اکثرا برای آلیاژهای فولاد و آلومینیوم استاندارد هستند.

در واقع ابعاد ورق آهنی روغنی که از ورق فولاد کربنی است اهمیت دارد زیرا در قطعات خودرو و اشیاء در معرض آب مانند تجهیزات گلخانه ای، سطل ها، لوله های آبیاری و کشتی های دریایی استفاده می شود و همچنین به دلیل وجود عناصر آلیاژی اضافی که در ترکیب آن وجود دارد، ممکن است ابعاد ورق آهنی روغنی تغییر کند. با این حال، این عناصر آلیاژی مقاومت خوردگی ورق فولاد ضد زنگ را افزایش می دهند که به طور گسترده در کاربردهای حیاتی مانند اجزای موتور هوافضا، سازه ها و کشتی های دریایی با کارایی بالا، تجهیزات پردازش دارویی و تجهیزات حمل و نقل مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد و البته همچنین دارای جذابیت زیبایی است که آن را برای تابلوها و لوازم خانگی محبوب می کند.

اشتراک گذاری مقاله :

مقالات مرتبط