کارشناس :

09121490460

ساعات کاری :

8.00 - 19.00

جستجو کردن

انواع ورق روغنی

ورق روغنی

ورق روغنی

ورق روغنی و کاربرد آن در صنایع گوناگون

ورق روغنی چیست و چه کاربردی در صنایع گوناگونی دارد، ورق روغنی به علت ظاهر براق و روغنی که دارد به نام ورق روغنی در صنعت ورق شناخته می شود. ورق روغنی به عنوان ورق بیس در انواع تولیدات ورق گالوانیزه کاربرد دارد. کارخانجات بسیاری در ایران به تولید ورق فلزی می پردازند در این میان ورق روغنی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ورق روغنی شرکت فولاد غرب و شرکت ورق روغنی هفت الماس از جمله شرکت های تولید کننده ورق روغنی در ضخامت های استاندارد هستند.

دو روش در تولید ورق های فلزی در صنعت مرسوم است، روش اول نورد سرد ورق روغنی ، که حاصل این فرآیند ورق روغنی و روش دوم نورد گرم ورق روغنی ، که در تولید ورق سیاه کاربرد دارد.

در روش اول ورق روغنی یعنی روش نورد سرد، ورق های که دارای ضخامت بالا هستند طی فرآیند نورد سرد به ورق های با ضخامت کمتر تبدیل می شوند که نتیجه این فرآیند تولید ورق روغنی است. در روش نورد سر با حفظ ظاهر فلز و همچنین بالا رفتن کیفیت ظاهری فلز به طور معمول در صنایع که ظاهر محصول مهم است استفاده می شود.

عوامل زیادی در تعیین قیمت ورق آهن روغنی تاثیرگذار است، عواملی مانند ضخامت ورق روغنی تولید شده، قيمت ورق گالوانيزه که به عنوان ماده خام در تولید ورق روغنی استفاده می شود.

اشتراک گذاری مقاله :

مقالات مرتبط