کارشناس :

09121490460

ساعات کاری :

8.00 - 19.00

جستجو کردن

میلگرد ساده 10

میلگرد ساده 10

میلگرد ساده 10

میلگرد یا به عبارتی میله تقویت کننده، با سیمان مرطوب مخلوط می شود و از ایجاد ترک در بتن جلوگیری می کند. میلگرد به عنوان یک وسیله کششی در بتن مسلح برای افزایش مقاومت کلی یک سازه کار می کند. میلگرد ساده 10 دارای کاربری در ساخت و ساز ساختمان و بتن ساختمانی است.

میلگرد را می توان به اشکال مختلف تولید کرد

  • گرد
  • مربع پیچ خورده
  • آجدار
  • کشیده، پیچ خورده و آجدار
  • آجدار و پیچ خورده

کاربرد و مشخصات فنی میلگرد ساده 10

ظاهر میلگرد ساده 10 صاف و بدون دندانه است. در صنعت ساختمان سازی به این نوع میلگرد، میلگرد نرم می گویند. میلگرد ساده 10 به دلیل نداشتن دندانه و صاف بودن میلگرد انعطاف خوبی در برابر حرارت دارد. در این نوع از آنجایی که کربن بسیار کمی در ترکیب شیمیایی استفاده می شود، می توان از آن در خمش و خمش مجدد استفاده کرد. در میلگرد ساده 10 تا 25 درصد تغییر شکل هم داریم. در بازار، میلگرد ساده 10 با اندازه استاندارد A1 و به طول شش تا 12 متر را می توان مشاهده کرد که از خانواده میلگردهای شکل پذیر می باشد. میلگردها در ابعاد و انواع مختلفی می باشند که انواع میلگرد فولادی به صورت میله ای و ساده می باشد. میلگرد ساده 10 در صورت عدم پوشش کافی می تواند مستعد خوردگی باشد که می تواند باعث جدا شدن بتن از فولاد شود و از نظر مقاومت در برابر آتش کارایی آن را کاهش دهد. میلگرد ساده در اندازه های مختلف وجود دارد و به شکل دلخواه با توجه به نوع کاربرد، بریده یا خم می شود. استفاده از میلگرد ساده 10  به فردی با دانش و ابزار مناسب نیاز دارد تا از حمل و نقل ایمن میله ها اطمینان حاصل کند.

پس از تکمیل این فرآیند، میلگرد ساده 10 برای پروژه ساختمانی شما آماده خواهد شد. میلگرد ساده سایز 10 معمولاً با فولاد کربن ساخته می شود و در پاسیوها، بزرگراه ها، کارهای جاده ای و ساخت و ساز راهروها استفاده می شود. همچنین معمولاً در استخرهای شنای بتنی با شکل نامنظم گنجانده می شود. میلگرد ساده 10 معمولاً به عنوان “10 میلی متر” نامیده می شود، زیرا قطر میلگرد آن در سیستم متریک 10 میلی متر است. اندازه میلگرد آن به اینچ 0.375 اینچ است که معادل 9.525 میلی متر است. طبقه بندی استاندارد میلگردها، میلگردها را بر اساس قطر ارزیابی می کند، و میلگرد ساده10 که قطر آن 1 1/8 اینچ است. این امر میلگرد ساده 10 را برای استفاده در پروژه های ساختمانی با کار متوسط ​​تا سنگین مناسب می کند، زیرا سازه های بتنی از مقاومت کششی بالای میلگرد بهره می برند. از آنجایی که فولاد و بتن دارای ضرایب انبساط حرارتی سازگار هستند، میلگرد ساده 10 اغلب در سازه های بتنی برای استحکام و پایداری بیشتر استفاده می شود.

 

اشتراک گذاری مقاله :

مقالات مرتبط