کارشناس :

09121490460

ساعات کاری :

8.00 - 19.00

جستجو کردن

نبشی سنگین اشتهارد

نبشی سنگین اشتهارد

یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی، نبشی سنگین اشتهارد است. نبشی های فولادی دارای مقاطع ثابت در طول مشخصی هستند. برای بهبود کیفیت و سرعت در صنایع مختلف به ویژه در پروژه های ساختمانی استفاده می شود. نبشی سنگین اشتهارد برای سهولت در اتصال قطعات و سازه ها بوده که به تولید گسترده آن پرداختند.

نبشی سنگین اشتهارد

این فرآیند تولید و بهینه سازی توسط کارخانه های مختلف ادامه یافت، در این سال ها، تولید نبشی سنگین اشتهارد توسعه قابل توجهی یافت. به طور کلی نبشی ها با توجه به شکل ظاهری، میزان باربری، روش تولید، فرآیند تولید و مواد به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند. با توجه به ظاهر، نبشی ها به دو دسته باز و بسته تقسیم می شوند. هر کدام دارای مقاطع مختلف و ویژگی های خاص خود می باشند.

 

 

نبشی بسته

نبشی های بسته یا قوطی نبشی با سطح مقطع خالی مربع، مستطیل و دایره هستند که معمولاً به عنوان نبشی شناخته می شوند. مقاطع کوچک نبشی های بسته در ساخت نرده، در و پنجره، راه پله و … قابل اجرا می باشد. بخش های بزرگی از آنها اغلب در ستون های ساختمانی و به طور کلی در جاهایی که مقاومت بالایی لازم است استفاده می شود.

نبشی باز

نبشی های باز سطح مقطع مربع یا مستطیل کامل ندارند و به طور کلی یک یا چند تا از آنها باز هستند. با توجه به نیاز مصرف کنندگان در ساخت اقلامی مانند ناودانی، تیرآهن، پروفیل پانچ، تسمه میلگرد، چهارپا و … همچنین نصب آسان و استحکام بالا و کم هزینه و مقرون به صرفه بودن نبشی سنگین اشتهارد همیشه مورد توجه خریداران بوده است. نبشی سنگین اشتهارد از گذشته جایگاه ویژه و مهمی در صنعت ساختمان داشته است. امروزه با وجود عرضه مصالح جدیدتر در بازار، همچنان یکی از مصالح اصلی ساختمان می باشند. با این حال، برخی از کاربردهای آنها به دلیل توسعه مواد جدید، استفاده محدودتری نسبت به گذشته دارند.

گالوانیزه کردن نبشی سنگین اشتهارد

گالوانیزه کردن نبشی سنگین اشتهارد به معنای افزودن یک لایه پوششی از فلز روی بر روی سطح نبشی سنگین اشتهارد است. از زنگ زدگی در هوای مرطوب جلوگیری می کند. این نوع نبشی سنگین اشتهارد به دلیل داشتن ظاهر زیبا و مقاومت در برابر خوردگی بالا برای استفاده در فضای باز و مناطق با رطوبت بالا و همچنین فضاهای باز مانند پارکینگ ها که در دید عموم قرار دارند استفاده می شود.

 

 

 

با توجه به ویژگی هایی که دارد به راحتی در زمینه های صنعتی، حمل و نقل و معماری مورد استفاده قرار می گیرد. قابلیت جوشکاری به دو روش مقاومتی و ذوبی از دیگر ویژگی های نبشی سنگین اشتهارد می باشد. نبشی سنگین اشتهارد در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند. همچنین ظاهر زیباتری نسبت به سایر نبشی ها دارند به همین دلیل علاوه بر محیط مرطوب در ساخت وسایل تزیینی نیز استفاده می شود. مقاومت حرارتی نبشی سنگین اشتهارد به صورت متناوب تا 870 درجه سانتی گراد و به طور مداوم تا 925 درجه سانتی گراد می باشد.

کاربرد نبشی سنگین اشتهارد

نبشی سنگین اشتهارد به لطف طیف گسترده ای از گزینه های تنوع، امکان تطبیق، محافظ لبه انتخابی با شرایط شما را دارد. بنابراین، ما درجه بالایی از فردیت را به شما پیشنهاد می کنیم تا هیچ محدودیتی برای خواسته ها و ایده های شما وجود نداشته باشد.

نبشی سنگین اشتهارد می تواند لبه های تیز داشته باشد. لطفاً توجه داشته باشید که نبشی سنگین اشتهارد ممکن است خراش های جزئی را به دلیل فرآیند ساخت نشان دهند. نبشی سنگین اشتهارد از پر مصرف ترین ها در بازار آهن می باشد. نبشی سنگین در خیلی از سازه ها ساختمانی کاربرد دارد. در پروژه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید نبشی سنگین اشتهارد

خوشبختانه در کشور ایران چندین کارخانه به تولید نبشی مشغول هستند. از این میان نبشی سنگین اشتهارد با استقبال و استفاده ی بیشتری مواجه شده است. نبشی سنگین اشتهارد برای شرایط بد آب و هوایی مناسب هستند. در برابر مواد شیمیایی مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند.

همچنین در برابر موادی مانند آهک، ملات، چسب کاشی و مواد پاک کننده پایداری خوبی دارند. مقاومت و استحکام این نوع نبشی در برابر آبهای شور و کلردار بالاست. با توجه به خواص و ویژگی های ذکر شده، نبشی سنگین اشتهارد همواره مورد تقاضا بوده است.

 

 

 

نبشی های سنگین اشتهارد به یکی از پرکاربردترین ها در صنعت ساختمان و سایر صنایع تبدیل شده است. همچنین استفاده از این نوع نبشی ها در موارد مختلف از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. همچنین این مصالح ساختمانی دارای سطح مقطع بسیار مقاومی هستند. باعث می شود نیروی زیادی را بدون تغییر شکل تحمل کنند.

در سقف طاقچه ها از پروفیل های Z شکل و در تهیه چهارچوب درب های فلزی بزرگ از نبشی های ناودانی استفاده می شود. مهمترین شاخص برای تعیین قیمت نبشی ها وزن آن ها است، در حالی که نبشی های سبک به دلیل فرآیند ساخت، قیمت بالاتری نسبت به پروفیل های سنگین دارند. اما در نهایت به دلیل اینکه قیمت بر اساس وزن است، قیمت نبشی های سنگین کاهش می یابد.

اشتراک گذاری مقاله :

مقالات مرتبط