کارشناس :

09121490460

ساعات کاری :

8.00 - 19.00

جستجو کردن

فولاد آلیاژی VCN 150

فولاد آلیاژی VCN 150

فولاد آلیاژی VCN 150

فولاد آلیاژی VCN 150، نوعی از انواع آلیاژی است که سختی پذیری و قابلیت عملیات های حرارتی از خصیصه های مهم آن می باشد. خواص مکانیکی فولاد آلیاژی VCN 150 مانند چقرمگی و استحکام دینامیکی، به دلیل قرار  گرفتن تحت پروسه های خاص حرارتی، به صورت ویژه ای بالا رفته است. این فولاد آلیاژی بنا بر نیاز و خواصی که در آن تقویت شده است، حاوی عناصر کروم، نیکل، مولیبدن و منگنز می باشد.

کاربرد فولاد آلیاژی VCN 150، در موارد بسیاری است که می توان به این موارد اشاره کرد: در تولید و ساخت میل لنگ، محور بازوهای اکسل، صفحه دیسک، ساخت محور های غیر هم مرکز، شاسی اتومبیل، در ساخت شفت های توربین و ژنراتور، ساخت چرخ دنده ها، پیچ و مهره، غلطک های مورد استفاده در صنایع سیمان و فولاد و …

ویژگی های فولاد آلیاژی VCN 150 به این صورت می باشد: در برابر اشتعال پذیری مقاومت مطلوبی دارد. در تماس با آب شیرین مقاومت خوبی دارد. نسبت به حلال های آلی مقاوم است. مقاومت فولاد آلیاژی VCN 150 در برابر آب شور مانند آب دریا کمتر از آب شیرین می باشد و درجه متوسطی دارد. تا دمای 500 درجه سانتی گراد در برابر اکسیداسیون و خوردگی مقاومت می کند. فولاد آلیاژی VCN 150 در برابر اسیدهای قوی و قلیاهای قوی ضعیف رفتار می کند. ولی در برابر قلیاهای ضعیف مقاومت خوبی دارد و در برابر اسیدهای ضعیف تا حدود متوسطی مقاوم است.

فولاد آلیاژی VCN 150 را برای از بین بردن تنش های ماشین کاری، تنش زدایی می کنند. این تنش زدایی از طریق عملیات حرارتی صورت می گیرد. در این عملیات حرارتی قطعه فولاد آلیاژی VCN 150 را در حدود یک تا دو ساعت در دمای 650 درجه سانتی گراد نگه می دارند و بعد در مجاورت هوا خنک می کنند. این پروسه را به منظور کاهش انحرافات و تغییر شکل در حین عملیات حرارتی انجام می دهند.

برای تقویت سختی فولاد آلیاژی VCN 150، آن را در دمای 830 درجه سانتی گراد تا 860 درجه سانتی گراد حرارت داده و سخت می کنند و سپس در روغن سرد می کنند. دمای کوئنچ بر اساس آزمون جامینی که آزمونی برای تست میزان سختی پذیری فولاد می باشد، 850 درجه سانتی گراد می باشد.

یکی دیگر از عملیات حرارتی که برای بالا بردن ویژگی های فولاد آلیاژی VCN 150 بر روی آن انجام می دهند، تمپر کردن می باشد. دمای تمپرینگ بین 540 تا 660 درجه سانتی گراد می باشد.

این محصول را با قیمت مناسب و بهترین کیفیت می توانید از این مجموعه تهیه نمایید.

اشتراک گذاری مقاله :

مقالات مرتبط