کارشناس :

09121490460

ساعات کاری :

8.00 - 19.00

جستجو کردن

تیر آهن ناب تبریز

تیر آهن ناب تبریز

تیر آهن ناب تبریز

تیر آهن شکلی از فولاد است که یکی از مهمترین بخش اصلی در اسکلت ساختمان به کار می رود و به عنوان یک عضو اصلی در سازه های ساختمانی طراحی شده اند. تیر آهن ناب تبریز توانایی تحمل انواع بارها را دارد. تیر آهن ناب تبریز بیشتر به شکل حروف انگلیسی I و H تولید می شود.تیر آهن یکی از ضروری ترین و از جهاتی پرکاربردترین پروفیل ساختمانی آهنی به شمار می رود. تیر آهن جزء اصلی در ساخت ساختمان های اسکلت فلزی است و به طور کلی می توان از آن برای ساخت و ساز در ساختمان استفاده کرد. از تیر آهن در ساخت پل ها و خانه ها استفاده می شود زیرا می تواند وزن اشیاء مختلف را در یک زمان بالا ببرد.  از راه های مختلفی می توان از زنگ زدگی تیر آهن ناب تبریز جلوگیری کرد تا از تخریب خواص آن جلوگیری شود. در مورد پل ها و یا در ساخت اسکلت اولیه ساختمان، معمولا تیر آهن رنگ آمیزی یا روکش می شود که سطح آن را از واکنش با آب و رطوبت محافظت می کند. آبکاری و گالوانیزه کردن تیر آهن از دیگر راه های محافظت از آهن در برابر زنگ زدگی و خوردگی هستند. می دانیم که آهن یک فلز قوی و سخت است، از این رو قدرت مقاومت بالایی دارد. بنابراین، می تواند در برابر بار و فشار زیاد مقاومت کند. همچنین از تیر آهن ناب تبریز برای تحمل وزن کف و سقف ساختمان و انتقال بار به یک عنصر باربر عمودی در سازه استفاده می شود. از تیر آهن ناب تبریز معمولاً در ساخت و سازهای مسکونی و تجاری استفاده می شوند که در آن صرفه جویی در وزن مهم است و بهترین استفاده را در هنگام پرچ کردن، پیچ و مهره یا جوش را دارد. دو نوع تیر آهن ناب تبریز معمولاً در ساختمان سازی استفاده می شود: چدن و ​​آهن فرفورژه.  چدن ذوب می شود، ریخته و قالب گیری می شود و اغلب در پروژه های بزرگ معماری استفاده می شود.  آهن فرفورژه در مراحل نهایی تولید نورد می شود و اغلب برای ساخت اجزای ساختاری مانند تیرها، خرپاها و تیرها استفاده می شود.

مشخصات تیر آهن این گونه شناخته می شود:

  • ارتفاع بال با حرف H
  • عرض بال با حرف B
  • ضخامت جان با حرف TS
  • ضخامت بال با حرف TG

از دیگر مشخصات تیر آهن ناب تبریز می‌توان به ابعاد، اندازه ها و مقادیر ایستایی اشاره کرد. اندازه طول تیر آهن ناب تبریز شامل فاصله دو برش عمود بر محور طولی تیرآهن است. در دو طرف بدنه تیر آهن بالهای موازی با زاویه 90 درجه به هم وصل شده اند. انواع تیر آهن ناب تبریز با نام های IPE، INP، IPB، CPE شناخته می شوند.

بر این اساس، متداول ترین تیر آهن ناب تبریز به شرح زیر است:

نماد IPE نشان دهنده تیر آهن مشترک اروپایی است.

نماد INP نشان دهنده تیر آهن مشترک چینی و روسی است.

حروف IPB نشان دهنده  تیرها یا بال های پهن و یا تیرهای عریض هستند.

نماد CPE مخفف تیر آهن لانه زنبوری یا تیرآهن مشبک است.

در کنار فولاد، تیرآهن ساخته شده از آلیاژهای آلومینیوم و فولادهای کم آلیاژ نیز وجود دارد که برای مصارف مختلف در ساختمان سازی استفاده می‌شوند. تیرآهن  Iو H در ابعاد، ضخامت ها، عرض ها و سایر مشخصات برای کاربردهای مختلف تولید می شوند. کارخانه تیر آهن ناب تبریز این نوع تیرآهن را بر اساس نوع جنس و اندازه آنها طبقه بندی می کند. به عنوان مثال، یک تیر آهن با عرض 12 متر و وزن 20 کیلوگرم به عنوان تیر آهن 12×20 شناخته می شود. پیمانکاران ساختمانی با توجه به نوع کار و استحکام سازه، ابعاد مناسب تیرآهن را برای نیازهای پروژه خود انتخاب می کنند.

اشتراک گذاری مقاله :

مقالات مرتبط